Wednesday 3 June 2015

JANJI

 

First skali nk cakap alhamdulillah . Rezeki Allah bagi pada diri ini . Aku berpeluang untuk merasa mempunyai kereta walaupun sedang belajar . Mak ayah hadiahkan buat aku. Kerana janji2 yang telah pun dibuat .
  Ya janji, janji aku pada ibu bapa untuk buat yang terbaik dan janji ibu bapa pada diri ku untuk beri apa yg termampu jika aku dapat capai apa yg mereka dan aku mahukan . 
   Ya aku tak tipu, dari sekolah ibu bapa mendidik aku dgn beri hadiah kecil2 lan . Pembakar semangat katanya . Nak hadiah ? Nak apa2? Belajar bagus2 . Insyaallah mak ayah boleh tunaikan apa yg diminta. 
  Dengan result yg cemerlang semasa matrik dan jugak dean list untuk first sem ini . Mak ayah janji nak bg aku kereta . yg aku mahukan sebenarnya hanyalah telefon pintar . Tapi mak ayah kata mereka mahu berikan benda yang berfaedah yg boleh membantu aku belajar .ya Kenderaan . Yang memudahkan aku ke sana dan ke sini . 
  Ya allah betapa besarnya pengorbanan ibu bapa yg ingin melihat anak mereka bahagia . Aku rasa agak tertekan untuk terus kan perjuangan ini pada mulanya . Kerana takut jika aku jatuh . Aku tak dapat terima semuanya . Tapi sentiasa aku igtkan diri ini untuk sentiasa usaha+doa+tawakal dan akhirnya redha dengan ketentuan tuhan . Insyaallah aku berJanji kepada diri ini dan ibu bapa untuk buat yang terbaik dalam hidup ini dan semestinya kerana Allah Swt . 
Amin . Salam  :)

No comments:

Post a Comment