Thursday 5 March 2015

CUTI-CUTI SINGAPORE : UNIVERSAL STUDIOS SINGAPORE

 Ramai gila orang impikan nak ke uss ni. Tapi agak sukar atau pun payah sikit lah sebab dah lah tiket mahal pastu nak masuk Singapore kene buat passport.mula-mula aku decide nak pergi dengan adik-beradik je tapi bila fikir balik ni FAMILY VACATION woi bawak mak ayah lah sepatutnya kan ? act bukan sebab tak nak bwk diorg tapi diorg yang refuse tak nak pergi . yelah katanya tempat budak2 . really ? aku tak rasa pun . sumpah sini seronok gila bhai . kau release tension jerit2 lah weyh ! pergh aku cakap once kau dah pergi kau mesti nak pergi lagi sebab satu hari tak cukup nak jalan satu uss tuh . huhu

 Ceritanya begini, aku dgn family aku just amik masa dalam 3 hari je nak pergi uss nih . sehari dekat Singapore and dua hari dekat jb . but before tu aku buat research pasal travel agency yang boleh bawak kitorang masuk uss guna transport diorang. So takyah susah nak bawak kereta sana bagai kan. Bawak diri korang je. So dalam sebulan before aku pergi tu aku call tune hotel dkt jb tu sebab nak book tiket dengan bilik. Buat pengetahuan korang tune hotel ada buat promotion tiket pergi uss . murah lah dia bagi diskaun tapi aku lupa pulak berapa. Haha
ha nilah tune hotel yg aku duduk tu

   Hari pertama aku gerak dari KLpagi2 lagi sebab sampai jb boleh jalan-jalan jap kan huhu. akak aku pulak ada tunang orang sana so dia lah yang bawak kitorang jenjalan jb . okay kat jb makanan favorite aku ialah tauhu bakar . perghh wa cite confirm jilat lidi cucuk tu weyh kuikui sedap bangettt.haha okay back to uss , hari kedua pagi2 lagi kena bangun kumpul dalam 7.30 pagi sebab nak naik bas pukul 8 . Dalam 10.00 am aku sampai singapore sebab jammed gila kan . hmm tapi aku kisah apa. semangat kot nak pg uss kan huhu.
    
    Pukul 10.30 dah ada depan enterance uss tuh, waktu tu jangan cakap apalah berlari pergi dkt globe uss tangkap gambar bagai nak rak lah. ramai gila orang bersempit2 nak bergambar kan. alahh nak amik gambar kenangankan ? bukan senang nak pg selalu huhu.
nah kasi selfie sikik !

 
Mula-mula masuk kitorang jalan2 dekat hollywood street, jumpalah maskot despicable me then cartoon lain lah byk. tapi paling best masa kitorang masuk dekat Madagascar ! naik bot pastu masuk macam dalam gua then ada story  pasal madagascar tuh. huhu aku suka cartoon tu so macam kanak-kanak ribena lah kan seronoknya aku dekat sana . hikhiks lepas tuh pergi dekat shrek castle iaitu Far Far Away, dekat sini dia kasi tengok 4D adventure . ha basah2 lah kau duk kat kerusi dia pancut2 nya air kan tapi enjoy lah rasa macam real huhu.Next kita pergi kat acient egypt, kat sini roller coaster hantu. sumpah takut gila bhai macam nak tercabut jantung.but once kau dah naik, mesti kau nak naik lagi huhu 



 sebenarnya banyak benda aku nak share pasal uss nih tapi aku rasa gambar describe everything kot huhu. so korang tgklah gmbar2 aku letak nih. banyak sangat benda nak main and nak tgk tapi satu hari serious tak cukup dan penat haha. agak panas lah dekat sana kan. btw aku happy and enjoy gila dekat sini dengan family aku. aku rasa nilah family vacation the best yang aku pernah alami dalam hidup. huhu mungkin sebab family aku jarang dapat cuti sama.so kalau nak bercuti kene plan awal2. kalau tak kirim salam nak bercuti bagai nak rak camni an huhu okay sekian sahaja coretan cuti2 ku di singapore . hopefully kalau korang dapat pergi one day  share lah jugak cerita dengan aku kan huhu. okay sampai sini je huhu assalammualaikum dan selamat malam :)







:D









No comments:

Post a Comment