Saturday 7 March 2015

HARIMAU

  Penat gila hari tu tak boleh nak cakap macam mana. Pew rasa nak pengsan je sampai bilik . dengannya hari tu kelas pack lepas tu program kolej kene join meeting pulak malam nanti . memang dekat bilik tidur jelah waktu yang ada pun. Lemah longlai kaki aku menapak ke aras tiga nak basuh baju yang dah penuh satu bakul niha . tiba-tiba rakanku zue “weyh nad, ada harimau lah dekat bawah!”.aku yang baru je menapak dua tiga tangga rasa macam dah nak jatuh berguling macam bola bowling yang menunggu masa nak strike ! mujur lah arkitek yang design bangunan nih sediakan pemegang besi dekat tangga. Dekat situ lah aku berpaut waktu nak terjatuh tuh.
  
 
Pelik aku, macam mana pulak dalam ukm ni ada harimau berlegar2 .oh ya tak mustahillah takde kan sebab ukm ada je hutan simpan.tapi tak logic lah binatang liar masih lagi dalam ukm nih ?dah tuh zue cakap harimau tu siap dalam sangkar lagi.seronok pulak harimau tuh nak keluar tanpa protect diri sendiri sampai kena tangkap kan ? or takkan ada show sarkas pulak dekat bawah nih ? banyak nau persoalan aku selagi aku tak tengok depan mata harimau tuh. So aku pun decide pergi turun nak tengok depan mata rimau tuh.
  
  Sampai je aras bawah, dari jauh aku lihat taring dia yang panjang dan saiz yang besar . mulut ternganga. fuhh sumpah ngeri nih. Dengan berani aku pergi lihat sendiri dengan rakan2 yang lain.semakin dekat semakin berdebar dan akhirnyaa …
PATUNG!! haahaa


  
  Haha katanya function letak harimau nih nak halau beruk kkm yang duk suka sangat melawat gadis2 kkm waktu petang dekat blok. Haha bunyi macam lawak tapi aku rasa berkesan jugak sebab dah lama tak Nampak beruk bising2 dekat bawah.yelah beruk kkm nih dah lah ganas2. Masuk bilik habis dia selongkar makanan macam seratus tahun tak makan. Nasib ada jugak alternative baru niha haha moga2 beruk2 nih tak bijak. Kang dia tau orang majal dia dengan rimau patung tuh tak pasal dia balas dendam dengan senjata dia pulak kuikuikui. Btw terima kasih pengetua dan felo2 blok yang concern pasal kitorang . love u guys ketat2 :P

No comments:

Post a Comment