Wednesday 11 March 2015

SILAP

  Semua manusia dalam dunia ni tak pernah lari daripada buat kesilapan. Walhal bangun celik je mata kita sudah buat silap. Apa silapnya ? Kita tak ucap alhamdulillah tanda syukur pada allah nyawa masih di panjangkan untuk kita terus mencari pahala untuk dibawa bekalan di akhirat kelak.

  Kesilapan aku didunia nih ? Susah aku nak nyatakan sebab bagi aku kesilapan adalah sangat command pada semua manusia dalam dunia nih. Dan ya aku takkan buka aib aku sendiri . Past is past kita boleh berubah.sebenarnya kesilapan mengajar kita untuk berusaha mencapai apa yang kita nak dan mengubah daripada kegagalan kepada kejayaan.

 Silap ini adalah sangat luas. Aku suka kaitkan dengan ilmu yang aku pelajari. Sebenarnya as a student kita banyak buat silap waktu belajar. Kita pernah tanya tak diri kita. Adakah Allah redha ilmu yang kita pelajari hari ini ? Adakah kita dah sempurna mendapat keberkatan ibu bapa kita dan Lecturer ? Apa yang kita fikir datang kelas, buat assignment n jawab final. Kita tak pernah terfikir ada sesuatu yang perlu kita selesaikan untuk bantu kita success.

 Kita banyak buat silap dari benda sampingan yang kita anggap sangat remeh. Malas nak solat n berdoa pada Allah, tak suka nak minta izin mak ayah. Rude dengan lecturer. Padahal benda yang kita anggap remeh nilah benda yang paling penting untuk kita capai kejayaan. Insyaallah cukup semua ini kita dapat mencapai kejayaan dengan jayanya dan diberkati oleh Allah swt. Wallahualam. :)

No comments:

Post a Comment