Wednesday 29 April 2015

MIDSEM

Haih stress cakap pasal nih . Bayangkan 3 hari berturut aku exam tak henti2 . Sakit otak weyh . Dengan program kolej yang belambak pulak join . Nasib badanlah jadi bdk first year join semua benda ni lah kan . Ikutkan hati mmg taknak . Tapi dah join dan lagi satu tanggungjawab. Aku takkan lepskan tanggungjawab mcm tu je melainkan mmg dah serious sgt mcm minggu midsem . So aku cancel semua meeting minggu nih . 

  Sorry to ketua program bukan taknak buat kerja but before midsem tu tiap2 malam aku turun pulun kerja nak siap kn sebelum hr program kali ni org lain lah pulak buat . Takkan org yg samakan ? Mestilah kena fair and square . Berbalik pada exam midsem . Jumaat sabtu ahad semua tough paper . Statistik, makroekonomi dan akaun .

  Fuh, bagai nak rak weyh stdy . Aku mmg betul2 nak score . Nak mantain kan result aku dpt masa sem 1 dulu . Tapi bila lama2 aku fikir aku sebenarnya aku kejarkan pointer bukan kerana Allah . Patutlah bila nk belajar susah nak masuk . Sebab aku duk fikir kalau aku xbelajar confirm2 result jatuh . Tapi aku tak pernah pikir kalau aku belajar aku dapat pengetahuan . Knowledge yang tinggi yang dapat buatkan aku jd lebih matang . Seriously belajar sebab exam ? Leps tu lupa ? No way aku tak nak jd mcam tuh . Aku nak manfaat kan ilmu yang aku ada nih baik ilmu didunia mahu pun akhirat . Tak mahu lah jadi orang yg kelulusan tinggi tapi bila tanya gst ? Ekonomi ? Tak boleh nak jawab. 

  Lagi satu bila aku ni anak terakhir yang mak ayah harapkan . Sedih bila teringat mereka . Tapi dalam masa yang sama gembira bila tengok mereka bahagia bila kita dapat sambung belajar tinggi2 . Jadi takkan lah nak separuh jalan je kan ? Mestilah nak akhiri dengan kejayan yang sempurna. Insyaallah aku janji aku akan graduate jugak dan menjadi graduan yang berjaya. Amin  :)

No comments:

Post a Comment