Wednesday 1 April 2015

RAKAN SEBILIK


Ha ! Cerita pasal roommate nih pasti korang ingat aku akan cerita pasal roommate aku dekat ukm kan? Haha nope aku nak cerita bekas roommates aku masa dekat kolej matrikulasi pahang dahulu. Kenapa aku nak cerita pasal diorang ? Sebab bagi aku roommates yang aku ada dahulu takkan dapat digantikan dengan mana2 roommate yang bakal ada ataupun sedang ada . Bukan aku nak cakap aku tak syukur dengan roommate skang.roommate skang baik sangat dengan aku and selalu tolong aku . Cuma kitaorg xrapat sgt sebab jarak umur maybe hehe and dia bukan student ukm .budak praktikal dari U lain dtg sini and sewa dkt kolej aku. So dia ada wktu malam je lepas maghrib . So xberapa rapat . Tapi aku still hormat dia sebagai roommate aku.

  Okay mula dari roommate pertama , orang pertama yang aku jumpa mula2 aku menapak masuk dalam bilik tu adalah budak dari pulau pinang.nama dia farwiza irwani and panggil far je. Nampak peramah sebab dia bertegur sape macam dah kenal lama. And yes! Dia mmg peramah and sangat baik. Dia teman untuk bergosip ! Maigod no. 1 kot kalau gosip pasal budak kmph dulu haha. And bestnya kitorang suka sangat cari crush dalam kmph dulu haha bergaduh rebut budak hensem. Huh padahal budak2 tu pun tak kenal pun kitorang . Cett perangai macam kanak2 ribena betullah dulu2 haha tapi itulah cara nak release tension daripada study hard bagaikan dekat kmph. Duduk pulak dekat hutan. Mmg tak de buat apa lah kan.

  Second roommate yang aku jumpa berasal dari johor bahru . Mula2 kenal huih sombong gila kau! Tak nak bercakap pun! Diam je haha  muka pun nampak garang je an. Hmm tapi hati baik woi ! Kuat study orang dia! Suka sangat tgk ig nak beli online hahaha pastu ngajak aku bazirkan duit ngeee .ahh seronoknyaa!

  Okay masuk ketiga pulak,dia chinese girl. Sumpah ni first time aku kawan dengan kawan cina. Kau tau jelah expression pertama an bila tgk kaum lain satu bilik mcm hmm tak seronok pulak. Tapi bila kenal ya allah dia lah kawan yang aku tak pernah jumpa sebaik2nyaa. Baik dari semua aspect. And yup paling banyak tolong aku dalam pelajaran yang akhirnya aku dapat capai kejayaan tersebut. Jasa dia selama ni aku tak tahu nak balas macam mana. And dia bercita2 tinggi nak jadi lawyer dan sekarang amik law dekat UM. Memang layak sangat beb ! 

  Apa2 pun walau baik mana, mesti ada yang buruk kan . Kadang2 kami bergaduh tapi pergaduhan tersebutlah yang membuatkan hubungan kami sangat rapat sehinggakan kami menitis air mata bila tinggalkan matrik dahulu. Sama2 basuh kain. Sama2 belajar. Sama2 mandi pagi dan petang. Sama2 ke kuliah . Ya allah aku sangat bersyukur kau kurniakan sahabat sebaik mereka. Dan sampai bila2 pun aku takkan lupakan kenangan pahit dan manis yang berlaku antara kami berempat. Ya allah lindungilah kami dan kurniakan lah kami kejayaan seperti yang apa kami impikan. Amin ya rabbal alamin


dari kiri : farwiza, yi en, aku and nurul:)

No comments:

Post a Comment