Wednesday 29 April 2015

PROGRAM PERAKAUNAN

 Haha punyalah aku nak sangat amik course nih sampai dalam blog pun aku cerita . Kenapa course akaun ? Sebab bagi aku akaun adalah separuh jiwa aku . Entahlah banyak sangat kenangan pahit manis dalam satu perkataan "akaun". Aku sangat gilakan nombor . Dari sekolah menengah aku gila akaun .

  Aku sekolah harian biasa je . Bukan lah asrama . So disebabkan aku xpaham cikgu yang ajar aku mula2 akaun . Aku cuba cari alternatif lain dengan pergi tusyen . Alhamdulillah aku dapat jumpa cikgu yg sudi ajar aku . Nama dia cikgu Rizal . Yup dia sangat lah pandai dan dia cikgu akaun yang terbaik yang aku pernah dan tiada lg cikgu selain dia yang hebat mengajara akaun . Dia yang buatkan aku gila dengan akaun . 

  Bukan nak cakap apa, tapi leps dia ajar aku akaun dan aku struggle untuk subjek nih setiap peperiksaan aku mesti akn score 80-90 . Sampaikan aku igt lagi cikgu sekolah aku ada akauntan yg first time jd cikgu so dia blur and dia sendiri tanya aku jawapan . Huhu dah macam aku pulak mengajar dia :p . 

 Alhamdulillah aku score untuk spm akaun A+ . Itu yang aku mahukan dan cita2 aku belum kesampaian lagi selagi aku tak dapat majoring akaun . But its so sad for me sebab aku pilih course ekonomi dkt ukm then quota         Untuk budak ekonomi ambil akaun adalah sikit . Jadi aku harap pointer aku sem 1 ni dapat bantu aku untuk aku ambil course nih . Amin . Tapi aku tetap ingatkan diri untuk semua ketentuan tuhan . Tuhan tahu yang terbaik buat aku . Kalau aku masih majoring ekonomi . Aku tetap akan terima dengan hari yang terbuka :)

No comments:

Post a Comment