Wednesday 8 April 2015

PERATURAN

Bercakap soal peraturan ni tak semua manusia boleh mengikut semua aturan yang dibuat atau dibentuk oleh seseorang . Yelah memandangkan peraturan adalah berdasarkan manusia juga jadi lain2 manusia mempunyai etika dan pemikiran yang tersendiri. Tapi itu tidak mengahalang diri kita untuk menjadi yang lebih baik lagi .why not kita pandang dari segi positif kan ? Manusia boleh dibentuk jadi sentiasa lah memaksa diri kita untuk menerima mana2 pendapat supaya pemikiran kita berkembang dengan lebih baik. 

  Semua orang tak suka peraturan. Yelah siapa suka ikut cakap orangkan ? Tapi perasan tak disebabkan peraturan ni jugaklah kita dapat memperbaiki diri kita dengan lebih baik sekarang nih.


Dan peraturan ni takdelah jahat mana, at least kalau mak ayah kau tak ajar kau benda tu kau boleh mendisiplinkan diri kau dengan patuhi peraturan tersebut. Proud kot diri sendiri boleh ikut cakap orang kan ? so jadilah seseorang yang boleh terima apa sahaja ajaran seseorang dengan memandang dari sudut positif . insyallah diri kita pun jadilah positif sentiasa kuikui

No comments:

Post a Comment